Rabu, 19 Oktober 2016

The Meaning of Living


Sumber: mistikindonesia.com



What is the meaning of living for you? 
When do you feel your life is meaningful?
I bet you all have many answers there in your head
but for me there are these things that make my life so much meaningful...


  1. when I know there are still people who need me.
  2. when I know there are still people who pray for my goodness
  3. when I know there are still people who remind me that this life isn't eternal
  4. when I know that I can still share with the others with what I have...even it's just a little
  5. when I know that I can still be thankful for all that I have

...I think you have your own list, don't you? :)

Apa arti hidup untukmu?
Apa yang membuat hidupmu berarti?
Saya kira ada banyak jawaban yang bisa muncul di kepalamu...
Tetapi untuk saya hal-hal berikut inilah yang membuat hidup saya punya arti

  1. Ketika saya mengetahui masih ada orang-orang yang membutuhkan saya
  2. Ketika saya mengetahui masih ada orang-orang yang memanjatkan do'a untuk kebaikan saya 
  3. Ketika saya mengetahui masih ada orang-orang yang mengingatkan saya bahwa hidup ini tidaklah abadi
  4. Ketika saya mengetahui bahwa saya masih bisa berbagi meskipun cuma sedikit
  5. Ketika saya masih bersyukur dengan apa yang saya miliki
.....

(Cecep AS. Fauzi)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar